Občina Šmarje pri Jelšah

Priprava in izvedba prostorskih aktov občine

Strategija prostorskega razvoja | Prostorski red | Lokacijski načrt

Ena od pomembnih dejavnosti občine je priprava in izvedba prostorskih aktov.
Poglavitna naloga prostorskega planiranja je v spretnem in uravnoteženem usklajevanju med krajevnimi, regionalnimi in državnimi interesi.

Prostorski plan občine ureja in koordinira (namensko) racionalno rabo prostora. Z njim želimo ustvariti funkcionalno, gospodarno, humano in estetsko okolje, v katerem imamo ljudje primerne pogoje za bivanje, delo in rekreacijo. Namen urejanja prostora je torej v zagotavljanju skladnega gospodarskega, okoljskega in družbenega razvoja. To vključuje tudi skladen razvoj poselitve in ustrezno razporeditev različnih dejavnosti (npr. stanovanjska naselja, poslovne in proizvodne cone, območja intenzivne kmetijske predelave, itd.) v prostoru.
Da bi tudi prihodnjim generacijam zagotavljali enake oz. ne slabše razmere za bivanje, delo in razvoj, so za uresničevanje tega cilja pomembni predvsem premišljena raba prostora, varčna raba naravnih virov, varovanje okolja in zmanjševanje čezmernih vplivov nanj ter varstvo kulturne in naravne dediščine.
Osnovno vodilo nas, ki skrbimo v skladu s področno zakonodajo za pravilno in pravočasno izvedbo občinskih prostorskih aktov, je, da morajo biti le-ti razumljivi in jasni ter da temeljijo na sodobnih spoznanjih o prostoru oz. okolju.

Januarja 2003 je pričel veljati Zakon o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/2002 in 08/2003), ki uvaja bistvene spremembe na področju prostorskih dokumentov in postopkov priprave ter sprejemanja prostorskih aktov. Občinski prostorski akti, ki jih določa nov zakon, so strategija prostorskega razvoja občine z urbanističnimi in krajinskimi zasnovami (strateški prostorski akt), prostorski red občine ter občinski lokacijski načrti (izvedbeni prostorski akti).

Strategija prostorskega razvoja občine (SPRO) je strateški prostorski dokument občine (nadomestil bo sedaj veljavne dolgoročne prostorske sestavine planskih aktov), ki določa temeljne cilje in usmeritve urejanja celotnega prostora občine.
Določa zlasti zasnovo razvoja poslovnih in proizvodnih dejavnosti, širitev poselitve, lokalne sisteme infrastrukture in načine urejanja krajinskih območij.
Ohranjanje narave, varstvo prostorske identitete in kulturne dediščine ter skrb za čim višjo raven bivalnega in delovnega okolja so temeljne razvojne zahteve, ki jih prostorska strategija vključuje kot sestavni del usmerjanja prostorskega razvoja.

Prostorski red občine (PRO) je temeljni izvedbeni občinski predpis, ki v navezavi s strategijo prostorskega razvoja občine vzpostavlja obvezni pravni režim rabe prostora ter poseganja vanj.
Zagotavlja izvedbo načrtovanih prostorskih ureditev ter določa namensko rabo prostora in pravila njegove rabe za celotno območje občine.
Prostorski red velja za vsakogar in je tudi pravna podlaga za izdajo gradbenega dovoljenja po predpisih o graditvi objektov na območjih, ki se ne urejajo za lokacijskimi načrti.

Lokacijski načrt občine je izvedbeni občinski prostorski dokument, s katerim se v skladu strategijo prostorskega razvoja občine in prostorskim redom občine podrobneje načrtujejo posamezne prostorske ureditve.
Z njim se določijo lokacijski pogoji za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja po zakonu, ki ureja graditev objektov, zlasti glede namena, lege, funkcije, velikosti in oblikovanja objektov ter določijo prostorski ukrepi po tem zakonu.


Nova zakonodaja na področju urejanja prostora, ki je torej začela veljati v letu 2003, nalaga vsaki občini, da v zelo kratkem času treh let pripravi Strategijo prostorskega razvoja občine in Prostorski red občine, upoštevajoč načela, usmeritve in izhodišča že sprejetih in veljavnih državnih prostorskih aktov (Strategija prostorskega razvoja Slovenije in Prostorski red Slovenije).

Tudi Občina Šmarje pri Jelšah je pristopila k izdelavi predpisanih prostorskih dokumentov.
Tako že zaključujemo s pripravljalno fazo izdelave občinske prostorske strategije, ki vključuje pripravo oz. izdelavo obveznih in drugih strokovnih podlag ter podatkovnih baz.
Skupaj z izbranimi izdelovalci SPRO smo že izdelali analizo stanja in teženj v prostoru, analizo razvojnih možnosti za posamezne dejavnosti v prostoru, študijo ranljivosti prostora, analizo identitete prostora ter analizo demografskega in socialnega sektorja.
Pravkar končujemo z analizo pobud javnega in zasebnega sektorja, katere smo zbirali kar nekaj mesecev in tako dali možnost vsem občanom, občankam, ustanovam, institucijam, društvom in podjetjem, da podajo svoje predloge in pobude v okviru svojih dolgoročnih prostorskih potreb in vizij (prispelo je cca 150 pobud oz. predlogov). V nadaljevanju se bo do pobud občanov in ostalih opredelil tudi odbor za posege v prostor ter občinski svet in nenazadnje tudi vsa pristojna ministrstva.

O vseh nadaljnjih aktivnostih o izvajanju in sprejetju SPRO (gre za zelo kompleksen in dolgotrajen postopek) vas bomo sproti obveščali in seznanjali ter vas hkrati pozivali, da tudi sami aktivno sodelujete pri javnih razgrnitvah in razpravah.
Prav tako vas bomo sproti obveščali o aktivnostih, ki so bodo izvajale v povezavi z ostalimi prostorskimi akti občine.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Občina Šmarje pri Jelšah