- Prostorsko načrtovanje
- Posegi v prostor
- Infrastruktura
- Okolje
- Občinska inšpekcija
- GEO INFORMACIJSKI SISTEM
Hitre povezave
Priprava in izvedba prostorskih aktov občine
Strategija prostorskega razvoja | Prostorski red | Lokacijski načrt
Ena od pomembnih dejavnosti občine je priprava in izvedba prostorskih aktov.
Poglavitna naloga prostorskega planiranja je v spretnem in uravnoteženem usklajevanju med krajevnimi, regionalnimi in državnimi interesi.
Prostorski plan občine ureja in koordinira (namensko) racionalno rabo prostora. Z njim želimo ustvariti funkcionalno, gospodarno, humano in estetsko okolje, v katerem imamo ljudje primerne pogoje za bivanje, delo in rekreacijo. Namen urejanja prostora je torej v zagotavljanju skladnega gospodarskega, okoljskega in družbenega razvoja. To vključuje tudi skladen razvoj poselitve in ustrezno razporeditev različnih dejavnosti (npr.
stanovanjska naselja, poslovne in proizvodne cone, območja intenzivne kmetijske predelave, itd.) v prostoru.
Da bi tudi prihodnjim generacijam zagotavljali enake oz. ne slabše razmere za bivanje, delo in razvoj, so za uresničevanje tega cilja pomembni predvsem premišljena raba prostora, varčna raba naravnih virov, varovanje okolja in zmanjševanje čezmernih vplivov nanj ter varstvo kulturne in naravne dediščine.
Osnovno vodilo nas, ki skrbimo v skladu s področno zakonodajo za pravilno in pravočasno izvedbo občinskih prostorskih aktov, je, da morajo biti le-ti razumljivi in jasni ter da temeljijo na sodobnih spoznanjih o prostoru oz. okolju.
Januarja 2003 je pričel veljati Zakon o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 110/2002 in 08/2003), ki uvaja bistvene spremembe na področju prostorskih dokumentov in postopkov priprave ter sprejemanja prostorskih aktov. Občinski prostorski akti, ki jih določa nov zakon, so strategija prostorskega razvoja občine z urbanističnimi in krajinskimi zasnovami (strateški prostorski akt), prostorski red občine ter občinski lokacijski načrti (izvedbeni prostorski akti).
Strategija prostorskega razvoja občine (SPRO) je strateški prostorski dokument občine (nadomestil bo sedaj veljavne dolgoročne prostorske sestavine planskih aktov), ki določa temeljne cilje in usmeritve urejanja celotnega prostora občine.
Določa zlasti zasnovo razvoja poslovnih in proizvodnih dejavnosti, širitev poselitve, lokalne sisteme infrastrukture in načine urejanja krajinskih območij.
Ohranjanje narave, varstvo prostorske identitete in kulturne dediščine ter skrb za čim višjo raven bivalnega in delovnega okolja so temeljne razvojne zahteve, ki jih prostorska strategija vključuje kot sestavni del usmerjanja prostorskega razvoja.
Prostorski red občine (PRO) je temeljni izvedbeni občinski predpis, ki v navezavi s strategijo prostorskega razvoja občine vzpostavlja obvezni pravni režim rabe prostora ter poseganja vanj.
Zagotavlja izvedbo načrtovanih prostorskih ureditev ter določa namensko rabo prostora in pravila njegove rabe za celotno območje občine.
Prostorski red velja za vsakogar in je tudi pravna podlaga za izdajo gradbenega dovoljenja po predpisih o graditvi objektov na območjih, ki se ne urejajo za lokacijskimi načrti.
Lokacijski načrt občine je izvedbeni občinski prostorski dokument, s katerim se v skladu strategijo prostorskega razvoja občine in prostorskim redom občine podrobneje načrtujejo posamezne prostorske ureditve.
Z njim se določijo lokacijski pogoji za pripravo projektov za pridobitev gradbenega dovoljenja po zakonu, ki ureja graditev objektov, zlasti glede namena, lege, funkcije, velikosti in oblikovanja objektov ter določijo prostorski ukrepi po tem zakonu.
Nova zakonodaja na področju urejanja prostora, ki je torej začela veljati v letu 2003, nalaga vsaki občini, da v zelo kratkem času treh let pripravi Strategijo prostorskega razvoja občine in Prostorski red občine, upoštevajoč načela, usmeritve in izhodišča že sprejetih in veljavnih državnih prostorskih aktov (Strategija prostorskega razvoja Slovenije in Prostorski red Slovenije).
Tudi Občina Šmarje pri Jelšah je pristopila k izdelavi predpisanih prostorskih dokumentov.
Tako že zaključujemo s pripravljalno fazo izdelave občinske prostorske strategije, ki vključuje pripravo oz. izdelavo obveznih in drugih strokovnih podlag ter podatkovnih baz.
Skupaj z izbranimi izdelovalci SPRO smo že izdelali analizo stanja in teženj v prostoru, analizo razvojnih možnosti za posamezne dejavnosti v prostoru, študijo ranljivosti prostora, analizo identitete prostora ter analizo demografskega in socialnega sektorja.
Pravkar končujemo z analizo pobud javnega in zasebnega sektorja, katere smo zbirali kar nekaj mesecev in tako dali možnost vsem občanom, občankam, ustanovam, institucijam, društvom in podjetjem, da podajo svoje predloge in pobude v okviru svojih dolgoročnih prostorskih potreb in vizij (prispelo je cca 150 pobud oz. predlogov). V nadaljevanju se bo do pobud občanov in ostalih opredelil tudi odbor za posege v prostor ter občinski svet in nenazadnje tudi vsa pristojna ministrstva.
O vseh nadaljnjih aktivnostih o izvajanju in sprejetju SPRO (gre za zelo kompleksen in dolgotrajen postopek) vas bomo sproti obveščali in seznanjali ter vas hkrati pozivali, da tudi sami aktivno sodelujete pri javnih razgrnitvah in razpravah.
Prav tako vas bomo sproti obveščali o aktivnostih, ki so bodo izvajale v povezavi z ostalimi prostorskimi akti občine.