Hitre povezave
Torek, 23. januar 2007 - 09:00
Strategija prostorskega razvoja občine
prostorska konferenca | program priprave | javna razgrnitev
Občina Šmarje pri Jelšah,
oddelek za okolje in prostor
obvešča svoje občanke in občane,
da bo od petka, 13. aprila 2007, dalje
v spodnji dvorani Kulturnega doma v Šmarju pri Jelšah
JAVNO RAZGRNJEN
PREDLOG STRATEGIJE PROSTORSKEGA RAZVOJA
OBČINE ŠMARJE PRI JELŠAH.
Gradivo, ki bo razgrnjeno 30 dni, si je možno ogledati vsaki dan v času uradnih ur knjižnice.
V ponedeljek, 7. maja 2007, ob 18.00 uri
pa bo v isti dvorani
organizirana še
JAVNA OBRAVNAVA
predloga predmetnega prostorskega dokumenta.
Pripombe in predloge k predlogu strategije prostorskega razvoja občine lahko občani in ostali zainteresirani vpišejo v knjigo pripomb na kraju razgrnitve ali posredujejo Oddelku za okolje in prostor občine Šmarje pri Jelšah, Aškerčev trg 12, Šmarje pri Jelšah v pisni ali elektronski obliki ([email protected]). Rok za pripombe k razgrnjenemu gradivu poteče zadnji dan razgrnitve.
Vse dodatne informacije so dosegljive na tel. št. 81 71 604 (Peter Planinšek) in 81 71 631 (Anita Reich).
Strategija prostorskega razvoja občine (SPRO) je strateški prostorski dokument občine (nadomestil bo sedaj veljavne dolgoročne prostorske sestavine planskih aktov), ki določa temeljne cilje in usmeritve urejanja celotnega prostora občine. Določa zlasti zasnovo razvoja poslovnih in proizvodnih dejavnosti, širitev poselitve, lokalne sisteme infrastrukture in načine urejanja krajinskih območij. Ohranjanje narave, varstvo prostorske identitete in
kulturne dediščine ter skrb za čim višjo raven bivalnega in delovnega okolja so temeljne razvojne zahteve, ki jih prostorska strategija vključuje kot sestavni del usmerjanja prostorskega razvoja.
Predmet prostorske strategije občine je opredelitev izhodišč in vizije prostorskega razvoja občine Šmarje pri Jelšah z upoštevanjem temeljnih ciljev, kot jih določa Zakon o urejanju prostora.
V prvi vrsti gre za zelo kompleksen in dolgotrajen proces, v katerega je vključeno ogromno število akterjev (občina kot pripravljavec, izbrano podjetje kot izdelovalec, vsa ministrstva s svojimi organi v sestavi kot nosilci urejanja prostora, ki s svojimi smernicami in mnenji zelo vplivajo na sam potek priprave predmetnega akta), zato je zelo težko predvideti zaključek procesa in sprejetje tega dokumenta. Nepredvidene situacije, kot so priprava dodatnih študij in analiz ter
strokovnih podlag, lahko postopek krepko podaljšajo in s tem seveda celotno stvar zelo podražijo.
Ob koncu lanskega leta smo zaključili s pripravljalno fazo izdelave občinske prostorske strategije, ki vključuje pripravo oz. izdelavo obveznih in drugih strokovnih podlag ter podatkovnih baz. Skupaj z izbranimi izdelovalci SPRO smo že izdelali analizo stanja in teženj v prostoru, analizo razvojnih možnosti za posamezne dejavnosti v prostoru, študijo ranljivosti prostora, analizo identitete prostora ter analizo demografskega in socialnega sektorja. Končali
smo tudi z analizo pobud javnega in zasebnega sektorja, katere smo zbirali kar nekaj mesecev in tako dali možnost vsem občanom, občankam ustanovam, institucijam, društvom in podjetjem, da podajo svoje predloge in pobude v okviru svojih dolgoročnih prostorskih potreb in vizij (prispelo je cca. 150 pobud oz. predlogov). V nadaljevanju se bo do pobud občanov in ostalih opredelil tudi odbor za posege v prostor ter občinski svet in nenazadnje tudi vsa pristojna ministrstva. V
postopek smo pozvali tudi vse tiste občane, ki na podlagi obstoječega prostorskega plana občine razpolagajo z večjo površino zazidljivih površin (površine, ki še niso pozidane, so pa predvidene za pozidavo). Tudi ti so se odzvali v večjem številu in podali svoje predloge (cca. 60 občanov se je odločilo za izvzem stavbnih zemljišč).
Pri izdelavi obveznih strokovnih podlag za prostorsko strategijo občine smo ugotovili, da dejansko stanje na terenu močno odstopa od sedaj veljavnega prostorskega plana občine. Gre za stavbe, katerih stavbišče ni evidentirano niti v prostorskem planu občine niti v katastru stavb oz. v zemljiškem katastru. Te stavbe so bodisi legalno oz. nelegalno zgrajene na zemljiščih, ki pa po sedaj veljavnem prostorskem planu občine niso namenjena za poselitev. V sled tega smo lastnike
takšnih objektov (cca. 500 objektov) pozvali, da z dokumenti upravičijo poseg na ta zemljišča. Na poziv se je odzvala večina klicanih in z gradbenim dovoljenjem oz. drugim dovoljenjem, soglasjem upravičila gradnjo na kmetijskem zemljišču. Še vedno pa je ostalo cca. 70 nerešenih zadev, ki pa jih bomo v strategiji tudi evidentirali.
V skladu s prostorsko zakonodajo je bila 7. 11. 2006 sklicana 1. prostorska konferenca z namenom pridobiti priporočila, usmeritve in legitimne interese lokalne skupnosti, gospodarstva in interesnih združenj ter organizirane javnosti v zvezi s pripravo prostorskega akta. Na konferenci, katere se je udeležilo sedem občanov, je bil predstavljen osnutek programa priprave, s katerim se določi vsebina in obseg potrebnih strokovnih gradiv ter postopkov, ki jih je
potrebno opraviti v postopku priprave samega prostorskega akta. Program priprave je sprejet in objavljen v Uradnem listu RS dne 16. 1. 2007, št. 4/2007. 30. marca 2007 je bila sklicana 2. prostorska konferenca, ki je bila namenjena predvsem službam, organom in inštitucijam, ki kot nosilci urejanja prostora sodelujejo pri pripravi tega prostorskega dokumenta
s svojimi smernicami.
O vseh nadaljnjih aktivnostih o izvajanju in sprejetju SPRO vas bomo sproti obveščali in seznanjali ter vas hkrati pozivali, da tudi sami aktivno sodelujete pri javnih razgrnitvah in razpravah!
- Pobude (318 kb)
- Izvzemi stavbnih zemljišč (57 kb)
- Spis postopka (47 kb)
- Seznam sektorskih aktov (76 kb)
- Povzetek za javnost (452 kb)
- Odlok o strategiji prostorskega razvoja občine Šmarje pri Jelšah (1.637 kb)