Hitre povezave
Poslovne cone v občini Šmarje pri Jelšah
Občina Šmarje pri Jelšah je s projektom Poslovne cone v Občini Šmarje pri Jelšah kandidirala na razpisu za pridobitev nepovratnih sredstev Evropske unije iz naslova Neposrednih vzpodbud. Na razpisu je občina uspela pridobiti 525.000 € nepovratnih sredstev. Projekt vključuje komunalno urejanje poslovne cone Šmarje vzhod ter komunalno urejanje poslovne cone Mestinje Bohor. Skupna vrednost investicije je 900.000 €. Občina je v
proračunu za leto 2008 in 2009 zagotovila skupno 375.000 € proračunskih sredstev.
Z Izgradnjo PC Šmarje vzhod smo pričeli v drugi polovici meseca avgusta 2008. Na podlagi izvedenega javnega naročila je bilo za izvajalca gradbenih del izbrano podjetje GIC Gradnje d.o.o. iz Rogaške Slatine. V poslovni coni smo uredili dovozno cesto skupaj s kolesarsko stezo in vsemi komunalnimi vodi, od bencinskega servisa pa do priključka na cesto proti čistilni napravi. Dovoz do čistilne
naprave je bil pred tem začasno urejen iz glavne ceste G2 107, malo pred prehodom železnice čez cesto. S projektom izgradnje poslovne cone Šmarje vzhod smo poleg zagotovitve dovoza do posameznih zemljišč v coni dosegli tudi trajno rešitev dostopa do čistilne naprave. Za občino je pomembna pridobitev tudi pričetek kolesarske steze, ki bo v nadaljevanju potekala ob železnici do kraja Belo. Vsa dela v poslovni coni so bila zaključena do konec meseca septembra 2008, ko smo na Službo vlade RS za
lokalno samoupravo in regionalno politiko posredovali zahtevek za povračilo sredstev v skladu s pogodbo.
Dokončanje izgradnje poslovne cone Šmarje vzhod je za občino velikega pomena, saj zagotavlja zainteresiranim podjetjem in podjetnikom možnosti za širitev dejavnosti in nadaljnji razvoj, s tem pa za občino pomembno ustvarjanje novih delovnih mest v proizvodnji in storitvenih dejavnostih.
Izgradnja PC Mestinje Bohor poteka v več faza:
1. faza: zajema ureditev novega križišča na regionalni cesti G2 107 za proizvodnimi halami podjetja Rogaška les, kjer smo že uredili leve zavijalne pasove in uredili celotno območje novega križišča, ki bo predstavljalo glavni transportni vhod v cono. Poleg tega smo v neposredni bližini uredili vhod oz. izhod na to cesto za potrebe opravljanja določene dejavnosti v coni. Poleg tega smo v območju novega križišča uredili nov prehod za pešce, ki so ga Mestinjčani
željno pričakovali. Dela smo izvajali na podlagi izdane lokacijske informacije. Celotna predračunska vrednost izgradnje prve faze je znašala 153 tisoč €. Na podlagi postopka oddaje javnega naročila je bila investicija podeljena izvajalcu IPI Rogaška Slatina. Z izvajanjem del smo pričeli v začetku meseca septembra 2008, vsa dela so bila zaključena do konca meseca oktobra 2008.
2. faza: zajema nadaljnjo ureditev dostopne ceste v cono z dvema manjšima križiščema, povezovalno cesto ter celotno komunalno infrastrukturo. Za ta dela smo pridobili gradbeno dovoljenje.
Občinski podroben prostorski načrt - OPPN
Za izvedbo postopka OPPN na območju zemljišč za PC v Mestinju – Bohor smo že v novembru 2007 podpisali pogodbo. V letu 2008 smo skupaj s izvajalci in podizvajalci dogovorili osnutek tega dokumenta, v mesecu decembru 2008 je potekala javna razgrnitev, ki se je zaključila z javno obravnavo.
Vsebina OPPN se nanaša na vsa preostala zemljišča, ki sodijo v PC in niso urejena v 1. in 2. fazi ter zajema tudi želeno cestno povezavo proti osnovni šoli ter mostu proti potoku iz Lemberga. Predvidevamo, da bo OPPN zaključen do meseca maja 2009, nakar bomo naročili izdelavo projektov za nadaljevanje izgradnje, objavili postopek oddaje javnega naročila in izvedli dela v skladu s sprejetim načrtom razvojnih programov, proračunom za leto 2009 in odobrenimi sredstvi iz EU.
Ureditev PC Mestinje Bohor pomeni za občino veliko investicijo v razvoj gospodarstva, saj bodo zemljišča v velikosti cca 6,5 ha namenjena izvajanju različnih gospodarskih dejavnosti, ki bodo občini zagotovila težko pričakovana nova delovna mesta. Dejavnosti, ki se bodo na tem območju investirale bodo v skladu s sprejetimi prostorskimi akti za to območje.
UREDITEV PARKIRIŠČ IN OKOLICE STANOVANJSKIH BLOKOV TER CESTIŠČA V CANKARJEVI ULICI
Konec leta 2007 je občina skupaj s partnerjem Stanovanjskim skladom RS ter izvajalcem in investitorjem Vegrad Velenje zaključila izgradnjo dveh stanovanjskih blokov s po 18 stanovanji v Cankarjevi ulici. Na tem območju je bila to zadnja gradnja večstanovanjskih hiš. V tej ulici so že locirani trije večji stanovanjski bloki. Zaradi gostote stanovanj in s tem tudi stanovalcev, je bilo nujno potrebno zagotoviti večje število pakirnih mest ter urediti celotno stanovanjsko sosesko vse do potoka.
Na tem območju smo v letu 2008 pristopili k zunanji ureditvi, v kar je bila vključena izgradnja novih parkirišč, namenjenih predvsem stanovalcem starejših blokov na začetku ulice, ureditvi pešpoti ob potoku, preplastitev večjega dela ulice ob stanovanjskih blokih, ureditev poti ob blokih ter ureditev različne komunalne infrastrukture na tem območju.
Celotna vrednost projekta znaša 120.000 €. Sredstva zagotavljamo iz proračuna za leto 2009. Z deli smo pričeli v drugi polovici meseca oktobra 2008 in so že zaključena. Za izvedbo gradbenih del smo sklenili pogodbo s podjetjem GIC gradnje iz Rogaške Slatine.
IZGRADNJA VAROVANIH STANOVANJ
Občina Šmarje pri Jelšah ima že dolgo vrsto let v lasti zemljišče, ki mu domačini pravijo »Lorgerjeva domačija« in je locirano v neposredni bližini obstoječega Doma upokojencev in Kulturnega doma in leži ob dovozni cesti k obstoječemu Domu upokojencev. S tega vidika je lokacija za varovana stanovanja odlična, saj zagotavlja povezavo storitev z obstoječim domom. Hkrati pa je lokacija ugodna tudi z vidika vključenosti stanovalcev v naselje kraja, oz. center, kjer so na razpolago vse potrebne
storitvene kapacitete in sicer: trgovine, pošta, zdravstvena služba, banka, lekarna, kulturni dom s knjižnico, upravne stavbe, cerkev. Do naštetih infrastruktur je le največ 500 m. Že pred leti je bilo odločeno, da je zemljišče najbolj primerno za ureditev bivalnih enot za starejše občane. Ta projekt smo kar nekaj let odlagali in ga končno v letu 2008 pričeli resneje uresničevati.
Izdelali smo projektno nalogo, v kateri smo opredelili naloge, cilje in pričakovanja v zvezi s izkoriščenostjo prostora domačije. V dolini, v katero je umeščena domačija, smo želeli zagotoviti vsaj 70 postelj za namene starejše populacije občanov, ki bi želeli na jesen življenja bivati v varovanih stanovanjih. Ta stanovanja bi bila z Domom upokojencev povezana s posebno tipko (zvoncem), ki bi v primeru bolezni in oslabelosti, najemnikom omogočal koriščenje storitev doma, predvsem
zdravstvenih, terapevtskih, prehrambenih in drugih osebnih potreb.
V sklopu projekta smo želeli zagotoviti tudi dnevni center, na katerega potrebo je opozoril Dom upokojencev. Lokacija dnevnega centra bo na obrobju parcele in v neposredni bližini doma. V njem bodo našli svoje interese tako prebivalci, ki bodo dnevno prihajali v ta center, kot tudi tisti, ki bodo na tej lokaciji bivali vsak dan. V njem bo jedilnica z manjšo razdelitveno kuhinjo, prostori za različne prostočasne dejavnosti obiskovalcev ter ostali spremljajoči prostori.
V letu 2008 smo pridobili tri variantne predloge različnih projektantov, od katerih je eden predlagal dve različici projekta. Organizirana je bila predstavitev variantnih rešitev ureditve tega območja ter opravljena razprava o možnostih, ki jih ponujajo te idejne zasnove. 29.1.2009 je Občinski svet Občine Šmarje pri Jelšah obravnaval vse štiri predstavljene variantne rešitve in kot najoptimalnejšo varianto tako z vidika stroškov, funkcionalnosti, optimalnosti gradnje, ureditve okolice izbral
varianto projektanta API d.o.o. iz Ljubljane, po kateri je potrebno izvesti korekcijo vodotoka.
Izbrana varianta služi kot osnova za izdelavo občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN). K sodelovanju bomo povabili investitorje in izoblikovali skupno partnerstvo v katerem bo občinski vložek zemljišče ter projektna in gradbena dokumentacija. Načrtujemo, da bo OPPN zaključen sredi letošnjega leta, nakar bomo pridobili še vso potrebno gradbeno in projektno dokumentacijo ter pripravili vse potrebno za pričetek gradnje 1. faze.
IZGRADNJA MUZEJA BAROKA
Šmarska Kalvarija predstavlja enega največjih baročnih umetnostnih spomenikov v bližnji okolici, hkrati pa velja za najobsežnejši kompleks podobne vrste v Sloveniji. Na poti je 14 kapel križevega pota, opremljenih z bogatim baročnim dekorjem, ki so razporejene po cikcakasti poti vse do vrha, kjer stoji cerkev Sv. Roka. Kalvarija je bila zgrajena med leti 1743 in 1753, cerkev Sv. Roka je bila zgrajena v 17. stoletju. V kapelah Kalvarije so bili do pred nekaj časa originalni leseni kipi,
katerih je kar 45, ki pa so bili predani v obnovo. Ta čas so originale v kapelah zamenjale replike. Zaradi njihove zgodovinske vrednosti želimo kipe vrniti v občino in jih razstaviti v primernem prostoru. Prav tako želimo v muzeju baroka predstaviti tudi druge značilnosti občine, ki izvirajo iz istega zgodovinskega obdobja.
Muzej baroka bo lociran neposredno pod Kalvarijo, kjer stoji obstoječ gospodarski objekt. Z vključitvijo novega programa za potrebe muzeja, ga je temu primerno potrebno obnoviti ter dograditi. V obstoječem objektu bodo izvedeni posegi v pritličju, v etaži in galeriji. Poleg obstoječega gospodarskega objekta bomo zgradili še prizidek, ki bo imel pritličje in eno etažo.
V letu 2008 smo pripravili idejne zasnove za izgradnjo muzeja baroka. Prav tako smo pripravili dokument identifikacije investicijskega programa (DIIP) in z njim kandidirali za pridobitev nepovratnih sredstev iz EU. Celotna vrednost projekta znaša 748.934 €. Na razpisu smo uspeli in pridobili pomembna sredstva soinvestiranja iz EU za leto 2010 v višini 344.895 €. V letu 2008 smo pridobili še investicijski program, ter naročili izdelavo PGD in PZI dokumentacije. Le-ta bo skupaj z drugo potrebno
dokumentacijo izdelana v letu 2009. Investicijo bomo pričeli in zaključili v letu 2010.
PRIDOBIVANJE ZEMLJIŠČA IN PROJEKTOV ZA IZGRADNJO NOVIH NEPROFITNIH STANOVANJ
Konec leta 2007 smo, skupaj s soinvestitorjem Stanovanjskim skladom RS in investitorjem in izvajalcem Vegrad iz Velenja, predali v uporabo 18 tržnih in 18 neprofitnih stanovanj. Vsa neprofitna stanovanja smo takoj izročili prosilcem iz prednostne liste. V mesecu februarju 2008 smo razpis za pridobitev neprofitnih stanovanj v najem ponovili ter izoblikovali novo prednostno listo. Ker je zanimanje za pridobitev neprofitnega stanovanja v najem med mladimi družinami zelo veliko (v času razpisa in
po njem se je za najem neprofitnega stanovanja zanimalo cca 25 družin), menimo, da mora občina takoj pristopiti k pripravam za pridobitev novih neprofitnih stanovanj.
V letu 2008 smo si močno prizadevali za nakup zemljišč, kjer bi v skladu s sprejetimi prostorskimi akti lahko gradili neprofitna stanovanja. Žal so bila pogajanja zaradi previsokih izhodiščnih cen lastnikov zemljišč, neuspešna. Občina skuša pridobiti druga ustrezna zemljišča in takoj izdelati tudi vso potrebno projektno in gradbeno dokumentacijo. Načrtujemo, da nam bo po neuspelih prizadevanjih v lanskem letu, to uspelo v letu 2009. Na ta način bi lahko z izgradnjo pričeli in končali v letu
2010.